Fysiotherapie vergoeden vanuit de verzekering

Aangezien wij veel vragen binnen kregen over hoe fysiotherapie uit de verzekering wordt vergoed, vertellen wij u graag hoe het werkt.

Het zit zo:

• Doorgaans wordt fysiotherapie niet uit de basisverzekering vergoed, om voor vergoeding in aanmerking te komen kunt u gebruik maken van een aanvullende verzekering (waarover verderop meer)
  • Er zijn een beperkt aantal chronische aandoeningen welke wel voor vergoeding uit de basisverzekering worden vergoed (Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid heeft hierover online een duidelijk overzicht geplaatst: bekijk of download deze hier
  • Voor de meeste van deze aandoeningen geldt een eigen risico van 20 behandelingen; ook deze kunt u via een aanvullende pakket verzekeren)
  • Een beperkt aantal aandoeningen wordt 100% uit de basisverzekering vergoed, nl
    • Incontinentie tot een maximum van 9 behandelingen
      • alleen bij een erkend bekkenfysiotherapeute)
    • Claudicatio Intermittens (bekend als etalagebenen
      • Alleen door een geregistreerde claudicatio-fysiotherapeut
    • Arthrose van knie en of heup, tot een maximum van 12 behandelingen

Uw fysiotherapeuten hebben afspraken met uw zorgverzekeraar welke vergoeding zij voor hun behandelingen ontvangen Voorwaarde is wel dat de fysiotherapeut een contract met de zorgverzekeraar heeft. Indien er geen contract is afgesloten wordt er slechts een deel van de behandeling vergoed en zult u doorgaans bij moeten betalen. Wij van fysiotherapie de Meenthof hebben ook dit jaar weer met alle verzekeraars een deugdelijk contract kunnen afsluiten.

Ook dit jaar staan wij weer voor u klaar

Ook voor de volgende keer gaan wij weer op zoek naar het onderwerp waar de meeste vraag naar is. Heeft u een vraag schroom niet contact met ons op te nemen, dus als u ook vragen over bepaalde aandoeningen, blessures, training en of oefeningen etc. heeft? Vul deze in op onderstaand formulier. Wij zullen het meest voorkomende onderwerp volgende keer in onze rubriek behandelen.